SzAnDiI BlOgJaA.♥



2010. augusztus 24., kedd

Erdélyes,vadregényes.

Tesó ugyan megígérte,h azonnal írok,amint hazaértem,de amennyi gigszer beütött közben az bohózatba illő.mesélek az elejétől.ugyebár csütörtökön éjjel indultunk,h 20án tudjunk utazni.igenám,de aznap volt a Dinamo Zágrág-Győri ETO labdarúgómérkőzés,ami felvetett egy kis problémát.jelesül,h kb 2ezer rendőr volt elszórva városszerte és mivel a tervezett kiindulási pont egy sarokra van a stadiontól,így kissé problémás volt odajutni.meg onnan kijutni.átkellett rakni az indulási pontot.úgy kellett magunkat kicsempészni a házból.
a busz kimondottan kényelmes volt,mivel jóval kevesebben vállalták az utat,mint amennyi a befogadóképesség,így mindenkinek jutott egy dupla ülés.a határig egyszer ébredtem csak fel,Budapesten,mert ki nem hagytam volna az éjszakai BP-et.átkelni a határon is simán ment,de ami onnan várt ránk az túl ment mindenen.mert az egy dolog,h az út amúgy is elég hosszú,de az meg egy másik,ha a sofőr többször eltéved közben.végül sok szívatás után nagy nehezen,végre megérkeztünk a csodálatosan és szavakkal tényleg igen nehezen körbeírható szépségű, bűbájos Tusnádfürdőbe.az első dolog amit megláttam az ablakon kinézve egy pirostábla,miszerint 'Vigyázat!Medvék járnak!' és mint kiderült tényleg,mert a szállásadónk is mondta,előfordult h a macik az udvarba zárt kapun át bemennek,h kukát borítsanak és egyenek valamit.innentől kezdve nem volt kérdés,h az emeleten alszunk és minden ajtót zárunk és úgy közlekedtünk a ház és a konyva-nappali-társalgó között,h kinéztünk a sarkon,mint egy kibaszott JamesBond.
az überkényelmes ágy,a csini kis fürdőszoba és a társaság nagy része hatásásra, kb 5 perc után eldöntöttük unokatesóval,h mi örökre itt maradnánk.másnap reggel rövid városnézés követően már álltunk is neki készülődni az esküvőre,mert ugye hát azért mentünk.érdekes látni rövid gatyás embereket,hirtelen öltönyben.persze utoljára készültem el és már rohantunk is a buszra,ami átvitt Tusnádra,ahol a templomban misével egybekötve megtartották a szertartást.kicsit volt csak kínos,mikor elindult a misék utáni kiskosár és senkinél nincs pénz,kivéve az amit az ajándéknak szántunk,vagy 1-2 lei, mennyasszonytánchoz.mindegy túléltük és hosssssszas fényképezések után elindultunk a Tusnád és Tusnádfürdő között álló Közbirtokosság házba,ahol volt a lakodalom. az úton odafelé nem igazán értettük,h miért látunk itt ott teljesen felkopasztott fenyőfákat,hát itt kiderült.ott ugyanis az a májusfa.mivel arrafelé,ha valamiből sok van,hát a fenyőből biztos és ezért ott fenyőből van a májusfa.és a dekoráció is.hamar elhelyezkedtünk és jött is az előétel.ami 7 féle húsból készült tál,sajttal,zöldségekkel,kenyérrel.aztán rögtön elkezdtek táncolni.semmi leves,főétel,semmi.ott az a szokás,h eszünk,táncolunk,eszünk,táncolunk.kb 2 óra múlva végre jött a csorbaleves,ami ugye ott nemzeti étel,végül is egy zöldségleves,ami a savanyúkáposzta levével készül.meg kell mondjam,h ha van valami amit nem szeretek az az ecet.semmibe nem rakok és utálom,ha valami eleve azzal készül.de azért legyűrtem.újabb tánc meg persze a szokásos raboljuk el a mennyasszony csokrát,magát a mennyasszonyt, a vőlegényt.a különböző heccelések is megvoltak és jött a főétel.tepsis burgonya rántott husival,natúrhusival.káposztával.aztán megint tánc.és rengeteg pálinka.házi kökénypálinka.legalább egy üveggel megittam.fúúúúúúúú.és sör és minden és nem voltam részeg,csak az est végére feltűnően sokat vigyorogtam.aztán jött a torta.aztán újabb tánc után kb fél 4kor jött a lényeg.a töltött káposzta.meg kell mondjam,h nem szeretem ezt sem,évek óta nem ettem,de mielőtt útnak indultam,anya a lelkemre kötötte mindent kóstoljak meg,h aztán elmesélhessem.hát gyerekek,ki kell jelentenem,h életemben nem ettem ilyen finomat.ha nem lett volna hajnali fél 4 én bizisten az egész tállal megettem volna.és mekkora szerencse rengeteg maradt,úh jóóósokat csomagoltunk másnapra ebédre.mondjuk ott másképp csinálják.ott káposztalevélbe csomagolják a húst,ami nem darálthúsos izé,hanem kolbász hús.azért ez kicsit más.azóta is emlegetjük.kb fél 6kor hazaértünk,csináltam pár fotót arról,h világosodik,majd meg is mutatom.valamikor.délután háromkor terveztünk indulni kirándulni a Szent Anna tóhoz,ami onnan kb 1 órára volt.teljes biztonsággal merem állítani,h a mennyország a Földre költözött.az a minimum,h így képzeljem el.leírhatatlanul gyönyörűséges hely.körbevéve a hegyekkel,tele fenyővel és ott van ez a kis tó és áááá,én könnyeztem,mikor megláttam.eljött velünk a mennyasszony családja is,és tartottunk egy naaagy pikniket Erdélyi módra.ettünk micset(talán így írják)husikát sütöttek,házi szalonnát,kolbászt ilyesmiket.közben fürödtünk és nagyokat beszélgettünk a családdal,receptekről faggattam őket,és sztoriztak a medvékkel való találkozásokról.miután onnan hazaértünk gyors megbeszélés után a sofőrök közölték,h ottani idő szerint 3kor(itteni szerint 2kor) indulunk.hát így indultunk és megint eltévedtünk.többször.egyszóval ahhoz képest,h 2 órával korábban indultunk azért,h 2 órával később érjünk haza a tervezettnél.este fél 11kor.millió élménnyel lettem gazdagabb.életre szóló,fantasztikus élményekkel.az a kedves család,a hihetetlen tájak,az új barátságok,minden annyira nagy hatással volt/van rám.még akkor is,ha a végére már mindenki remegett az idegességtől és a 14 órás út 20 órásra sikerült.nem számít.semmi sem ronthatta el a kedvem.imádom Erdélyt.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik a beszámolód. Sokat hallottam Erdély szépségéről, de ilyen részletesen sosem tudtam meg miért is...köszi a lehetőséget...
    Az üdvözlést is...jól esett!
    Jó tanulást, és kitartást a sulihoz!

    VálaszTörlés
  2. kösziii-kösziii.
    már jó lenne ha elkezdődne,mert állllati izgatott vagyok.

    VálaszTörlés