SzAnDiI BlOgJaA.♥



2010. június 24., csütörtök

M.É.

bár egész nap dolgoztam Pápán és extragigamega fáradtság van rajtam mégis szelíd erőszakkal leültem és most megírom miújság.először is Múzeumok Éjszakája.állati volt.de tényleg.marha jó dolog felfedezni ennyi mindent.főleg,h ezek a helyek,mindössze 5 percre voltak a bolttól.és a legtöbbjéről nem is tudtam.illetve,ha tudtam,még nem voltam ott.pl a börtön a levéltár alatt.hatalmas.de komolyan.és hátborzongató.leginkább.aztán pl a Xantus János múzeumban ott van az egykori óvóhely.és egy csomó van ebből is Győrben és be van rendezve és bármikor bevethető még most is.konkrétan féltem.néha megszólalt a légvédelmi sziréna,totál para,vagy ki volt plakátolva a hely mindenféle korabeli plakáttal,amiben felszólítják a lakosságot,h pl az elpusztult állatokat itt kell bejelenteni,az embereket meg ott.kinek melyik napon kell mennie romot eltakarítani,és felhívják a figyelmet a higiénés szabályokra(hetente cseréljen fehérneműt).meg hasonlók.de itt a múzeumban voltak koncertek,tűzzsonglőrök és mindenféle katonai egyenruhába öltözött alak,akik a fegyvereket mutogatták.vagy a Zichy palotában is mindenki barokk ruhába volt(még a portás is)és óránként tárlatvezetés volt,már amennyire lehet annak nevezni,mert végeredményben ez egy korabeli lakóház,de hát nyílván palota,mert tényleg az,régen is annak számított,szóval a lényeg,h megtudtam,h Győrben van a legtöbb sarokablak az országban(de komolyan van olyan h két utca talákozásában mind a 4 sarkon ott az ablak)és nem ámítás ez tényleg azért lett építve,mert a győri asszonyok imádták nézni ki mászkál az utcán,de régen még nem volt divat egyedül kóborolni,illetve tilos is volt.úgyhogy Zichy asszonykája gondolt egyet.aztán itt van a babakiállítás is.ami abból a szempontból egyedülálló,h mindegyik kézzel készült,egy nő csinálta és az utolsó szál hajat is kézzel egyesével ragasztotta rájuk.és roppant aranyosak.vagy pl a Napóleon házban van a sporttöréneti kiállítás győri szempontól.és elképesztő dolgok vannak itt is.vagy a Múzeumban volt balettelőadás és textilkiállítás.még mielőtt valaki azt gondolja,h holmi anyagvágatoktól vagyok elájulva,csak mondom,h egy süket fiú,fantasztikus és lenyűgöző és mérhetetlenül kreatív kollekcióját nézhettük meg,akit mellesleg pl New Yorkban is elismertek és díjaztak. szóval nem kispályás.de ugyanezen múzeumban készítettem legyezőt és képkeretet is.egyik jobb mint a másik.de ennyit erről.van még mesélnivaló,de sok lesz egyszerre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése