SzAnDiI BlOgJaA.♥



2010. október 20., szerda

A szerelem a legjobb fájdalomcsillapító

Ha valaki szerelmére gondol, aktiválódik az agy jutalomközpontja, a fájdalom pedig megszűnik - derítették ki amerikai kutatók.
A jelenség ahhoz a folyamathoz hasonlítható, amely fájdalomcsillapítók, ópium vagy kokain bevételekor zajlik le.A kaliforniai Stanford Egyetem orvosi karának kutatói szerelmes egyetemi hallgatókon végeztek kísérleteket. Olyan párokat választottak ki, akik legfeljebb kilenc hónapja voltak együtt. Szándékosan összpontosítottak a szenvedélyes szerelem korai szakaszára - magyarázta Sean Mackey, a kutatás vezetője a Der Spiegel című német lap szerint. Olyan alanyokra volt szükségük, akik szinte megszállottan gondolnak és vágynak szerelmükre.

Mivel a szerelem e korai szakasza igen hasonló egy függőséghez, a kutatók azt gyanították, hogy érzületei ugyanazokon az agyterületeken alakulnak ki, mint a függőség hatásai.A tizenöt kiválasztott résztvevőnek hoznia kellett egy-egy fényképet szerelméről, illetve egy számára éppoly vonzó ismerősről. A kutatók felváltva mutatták fel nekik a fényképeket, miközben az alanyok kezében hőstimulátort hevítettek fel, hogy enyhe fájdalmat idézzenek elő. Ezzel egy időben a kutatók mágneses rezonancia tomográffal jegyezték fel az agy aktivitását.
A hallgatóknak ezen kívül figyelemelterelő kérdéseket is feltettek, kizárandó azt az eshetőséget, hogy a szerelem csak figyelemelterelő hatása miatt mérsékli a fájdalmat.

Az eredmények szerint a szerelem és a figyelem elterelése egyaránt csökkenti a fájdalmat, és mindkettő hatékonyabb, mint a vonzó ismerősre vetett pillantás. A két folyamat közben azonban eltérő agyterületek aktiválódnak: míg a szerelem fájdalomcsillapító hatása az archaikus területeken, a figyelemelterelés a nagyagy magasabban fejlett részein vált ki aktivitást.

Aki épp nem szerelmes, annak is van esélye az alternatív fájdalomcsillapításra. Vidám filmek vetítése közben a kísérleti alanyok sokkal jobban elviselték a jéghideg víz okozta fájdalmat, és az édes illatok is segítenek kibírni a fizikai fájdalmat.


nem gondolom,h szerelmes vagyok.ez a múltkori dolog,h tisztázódott és egy este elég volt 'kiábrándulni' úgy gondoltam,h akkor oké,mostanában mindenki hagyjon békében a szerelemmel.megleszek én nélküle.de azzal nem számoltam,h én dolgozni továbbra is bejárok....
hát igen.majd alakul.elhatároztam magam.
a fájdalomról nem tudok nyilatkozni,mert munka közben hálaégnek nincsenek még fájdalmaim is,de azt tudom,ha az illető ott van akkor gyorsabban megy az idő és végig mosolygok és jókedvem van.az meg h mindent elrontok,ha néz közben....hát ezvan.zavarban vagyok.mint most is....
na raktam ki új idézetet is.enjoy.

3 megjegyzés:

  1. Hát kösz az infókat..eben télleg lehet valami=)Most már ezt is tudom!
    Csak nem szerelmes valaki???=)!

    VálaszTörlés
  2. Fannika, kérlek ne hozz zavarba....mégnem. :$

    VálaszTörlés