SzAnDiI BlOgJaA.♥



2012. október 7., vasárnap

pásztor pite(recept és videó)

na szóval.Pááásztor pite.isteni,angol.és imáááádom.volt szerencsém enni a nyáron,méghozzá Galwayben.egy isteni olasz-ír étteremben ettünk és ott láttam az étlapon,na a szakácsnak több se kell.kihoztak egy tepsinyit,még bugyogott a ragu a püré alatt.alig vártam h itthon elkészítsem.most vnap is ez volt az ebéd.ha  vkinek nem tök egyértelmű a recept,itt a videó,Gordon apánktól.
A recept:
  • Fél kiló sertés, illetve fél kiló darált marhahús (eredetileg bárány kéne,nem véletlenül pásztor)
  • 3-4 kanál olíva olaj, (mezei is bőven jó)
  • 2 közepes fej hagyma,
  • 2 közepes nagyságú sárgarépa,
  • 4-5 gerezd fokhagyma,
  • 1 közepes konzervdoboznyi paradicsompüré,
  • 3-4 kanál Worcestershire szósz, (én 1 kanállal rakok bele,mert nekem ez az egész vusztőőőr szósz nem izlik,ahogy van)
  • 4 dl vörösbor,
  • 5 dl hús alaplé (vagy húsleves) (ha nincs,csapvíz)
  • 1 kg krumpli,
  • 2 tojássárgája,
  • 5 dkg vaj,
  • 5-6 dkg sajt (az eredeti recept parmezánt ír, én sima trappistát használtam),
  • kakukkfű (friss lenne az igazi, de hát februárban maradt a morzsolt),
  • rozmaring (lásd mint fent),
  • só, bors.

  • Elkészítés:
    Elővettem a hodály serpenyőnket.felforrósítottam,bele az olaj,majd a hagyma,fokhagyma.rá a husi,míg színt nem kap,piritom.jöhet bele a répa.én ma egy pici zellert is reszeltem bele,de ez csak érdekesség miatt mondom.aztán a bor és a fűszerek.babérlevél nem ront rajta.elfő a bor,jöhet a húsleves,vagy alaplé,vagy víz.Jó sűrű ragut kell kapjunk.én rakok bele egy marék borsót,mert Galwayben is volt benne.de csak a legvégén,nehogy nekem kemény legyen a borsó.
    Közben főzünk krumplit,ha kész összetörjük,vaj és tej és tojás és sajt.Én habverővel keverem habosra és nem botmixerrel,mert attól tapétaragasztót kapunk.aztán ha kész a ragu,mehet a tepsibe és rá a püré.megszurkálom és sajt.és sütő.180 fok.30 perc.imádni fogjátok.én minden áldott nap ennék ilyet,ha lehetne.
    próbáljátok ki,és meséljétek el milre jutottatok.
    csók,puszi

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése