SzAnDiI BlOgJaA.♥



2013. március 17., vasárnap

az én történetem.(március 15re)

14én félve feküdtem le.rázott a hideg a 25 perces buszra való várakozás miatt tavaszi kabátban.és annnyira mozgott redőny,h éjjel többször is felkeltem,h megnézzem,nem e tépte ki a helyéről a szél.
15én reggel arra keltem,h az előszobában nyüzsi van és fólia mindenütt a nagyszobában.oké,h most festeni fogják.(tejeskávé szinű,de kit izgat ez most)és nincs net,mert anya kihúzta a kábelt.de mobilon még okés,hát olvasom,hezrek kinn az autópályán,négy méteres hófal estébé,estébé.a pláza kinyitott,aki még bejutott Győrbe az oda már mehet.kb fél óra múlva már ott voltam.két üveg teával.szembe jött velem egy 4fős csoport és később ő lett Marcsi,az a Marcsi aki a "Lajta 26"ot kordinálta.oda sétáltunk hugival.ott kb 1 óra múlva kiváltunk és megalakult a "Lajta26" kistesója a "Cuha18",ahol mindezon élelmiszer adományokat dolgoztuk fel,amit nem lehet egyből kivinni az autópályán ácsorgókhoz.pl egész kenyér,kenőmájas,tea.úh a cuha 18 alattlévő egyetemi kolesz klubszobájában 2 db vizforralóval(!) 3 db késsel 4 ember elkezdte a szendvicseket gyártani.közben ingáztunk.ami kész ment visssza,ami oda érkezett,jött át nekünk.az Ozone FMre kiirtuk,h ami nem azonnal vihető élelmiszer,meg tea alapanyag jöjjön egyenesen hozzánk.Éjfélre kb 60 kiló cukrunk volt! Fél3kor interjút dtam az O2 TVnek,ha megtudom szerezni felrakom,had örüljetek :D
Több százz,sőt.....szendvicset gyártottunk le és a közelben lévő kisbolt segitségével 3asával zacskóztunk be szendvicset,kaptunk adományba úgy 15-20 kiló almát,minden csomagba ment 1 db.több mint 1000 liter(!)teát főztünk le.Amikor kifújt a "Lajta26",besötétedett,de a mag kiment a pályára havat ásni,nem adták fel(csak gondoltam tisztázom)mi vettük át az élelmiszer átvevő szerepet és szerveztünk.aki hozott valami,annak a kezébe is adtunk valamit,vigye el ide-oda a melegedőkbe.és,ha kocsival volt egyből meg is tette.ezekből az adományokból tudtunk segiteni!!!!az itt talpon maradó önkétesek mind úgy kezdték vittek teát valahova és végül ez lett belőle.fél 6kor el kellett hagynunk a kollégiumot,mert ez szabály,mindegy is,mentünk a plázába,mert a rádióból tudtuk,h ott vannak melegedő emberek és ott vanank más önkéntesek,onnn tuti nem raknak ki minket.átköltöztettünk mindent,ekkor már hajnali 5 óra volt.a plázában emberek aludtam a földön,a kajáldáknál lévő padokon,itt ott.mi meg cipeltünk be mindent,ki sem kellett raknunk ott is  már annyi minden volt leadva,h egy afrikai falu teljes lakossága el lett volna már látva 1 hétre.takarók,ruhák,több száz lecsomagolt szendvics,egytálételt,kondérnyi tea,és minden ami otthon volt,mert ugye a boltok nem voltak nyitva,pl a Lajta26 alatt lévő éjjel nappali meg gyakorlatilag totál ki lett pucolva...és kiirtuk,rádióba bemondták,ide várunk mindent,ami eddig "Lajta26" és "Cuha18" volt.és hoztak.de mennyit.van aki egy karton vizet,volt aki 50 szendvicset.a boltok egyenruhás alkalmazottai is jöttek a kis polóba,névtáblával,kenyérrel,vizzel,bármivel.én ekkora hazajöttem.alig álltam meg a lábaimon.de itthon meg egy zuhany és utána nem birtam aludni.annnnyi segitségkérést olvastam itthon gépemen,h kb másfél óra múlva notival a hónom alatt ott legyek és kommunikációs főmunkatárs legyek és a pláza működési igazgatójának a jobb keze.tartottam a kapcsolatot a rádióval,nálam volt minden fontos telefonszám,én irogattam ki midnent facebookra,kértem a segitseget.és kordináltam mindenkit aki jött.szerveztem a csoportokat,ki mennjen ie meg oda,Rajkára pl,ahol rengeteg kamionos volt.közben megérkezett a Vöröskereszt is,ők is segitettek.ezek ígylezjlottak reggel 7 és dálután 4 között,amikor úgy döntöttünk mi befejezzük,valaki 36 óra óta talpon volt.én végül 31 óránál álltam meg.fárdt nem voltam,de még egy fonalat nem tudtam volna felvenni egy másik helyszinen,nekem itt és ennyi feladatom volt.úgy volt kimegyek még Rajkára,de akik elsőként kimentek,felhívtak,h a 16 autónyi élelmiszer még sok is volt.vittünk a likócsi hajléktalnszállóra is,mert a kemény hideg nekik is kurva kemény lehetett.anya meg kinyomozta és végül egy álmom vállt valóra: egy csapat tűzoltó rajongott körül pár perce,mert oda vittük be az ételt és teát,ami végül nem kelett Rajkára.aztán iránya a "Korvin36" a kövi megalakult gyűjtőpont,h Rajkára már nem kell semmi,ekkor kiderült,h a magyar oldalnak nem,de a másik oldalon 18 km kamionsor áll,mert nem jöhetnek be az országba....ez tegnap délután 6 óra körül volt.ekkor hoztak haza.és én énPáromhoz hozzábújva forró zuhany után(nem teljesen megnyugodva,mert volt még munka bőven) 9 fele aludtm el.
nem is értem magam.néha gyakorlaton a 8 óra az örökké valóság volt.most 31-32 óra után sem voltam fáradt.hajtott valami.tükörbe nem birtam volna nézni,ha itthon maradok és semmit nem segitek.biztos vagyok benne,h minden egyes ember,aki bármivel hozzájárult a mi munkánkhoz is pl,az szivből adott mindent és kb ugyanezt érezte.hihetetlenül büszke vagyok magamra,h segithettem.nem tudom mi motivált,de mikor hazajöttem folyton azon gondolkodtam mi lehet ott az autópályán,meg a plázában is pl és hogy képzelem,h alszom,mikor valaki 2 napja ül egy autóban.ez vitt vissza.semmi más.egy db köszönöm sem kellett.semmi elismerés,mégis kaptunk.bárki aki jött biztatott,kedves volt,a rászorulók csak ámultak,h bármi kelett kaptak.hallotam hírt olyan nőről,akinek a lombikbébi program sikeres folytatásához kelett 2 db injekció,fél óra úlva 5 ajánlata volt már,h ki adna.volt,aki vega kaját kapott,mert nyilván 15 ezer bajbajutott között tuti nem mindeki örül a husos szendvicsnek.szacharinos teát hoztak,akinek esetleg cukorprobléámja van.érkeztek meleg ruhák,takarók,gyógyszer,minden.csoda történt.ha nagyon kell,összebirunk fogni.
GYŐR hatlamas respect minden egyes embernek,aki bármit tett még azoknak is,akik "csak" megosztották az infókat facebookon.
csodásak vagytok!!!!
ne politizáljatok.tök fölösleges.2/3 ad ültette őket oda....lehet lassan kéne egy új összefogás,h 2/3ad elpakolja őket máshova.talán.bár sztem kormánytól függetlenül igennagy csodát hajtottunk végre.ez az emberekben van,nem a politikusokban...
puszim

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése